Eén op de vijf medewerkers is mantelzorger

Nederland kent ruim 4 miljoen volwassen mantelzorgers die zorgen voor een chronisch zieke, gehandicapte of hulpbehoevende partner, ouder, kind of ander familielid, vriend of kennis. Uit onderzoek blijkt dat één op de vijf medewerkers mantelzorger is.
Weet jij wie er mantelzorger is in jouw organisatie of team en hoe ze de combinatie werk en zorgen ervaren?  Als medewerkers door de zorg voor een naaste overbelast raken (mentaal en/of fysiek), neemt het verzuim toe.

Medewerkers vinden het vaak lastig hun situatie bespreekbaar te maken op het werk en weten niet altijd waar ze terecht kunnen.

Werk en zorg in balans

Individuele begeleiding van medewerkers:

Is er een medewerker die informatie nodig heeft of ondersteuning kan gebruiken bij mantelzorgtaken?
In een persoonlijk gesprek kijk ik samen met een mantelzorger welke regeltaken ik kan overnemen om overbelasting te voorkomen of op te lossen.

Wellicht kunnen er zaken thuis, in de zorgsituatie of op het werk anders geregeld of ingericht worden. Indien gewenst kan ik ook de leidinggevende informeren of adviseren.
Het doel: een gezonde balans tussen werk en privé voor de medewerker.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Wilt u meer informatie over de begeleiding van een werknemer, het houden van mantelzorgspreekuur op locatie of een mantelzorgvriendelijk personeelsbeleid? Ik kom graag langs voor een persoonlijk gesprek en voorstel op maat.

Aandacht voor de werkende mantelzorger maakt u als werkgever aantrekkelijker in een krappe arbeidsmarkt waar in sommige sectoren sprake van is. Ik kan u informeren en helpen om de erkenning ‘mantelzorgvriendelijke werkgever' te ontvangen.


Mantelzorgvriendelijk beleid

Mantelzorgvriendelijk beleid ontwikkelen vraagt om:
  • bewustwording; wat is mantelzorg en wat kan de impact zijn
  • (h)erkenning van de mantelzorger
  • open communicatie
  • samen zoeken naar mogelijkheden; maatwerk, wettelijke regelingen
  • implementatie van het beleid in de gehele organisatie

Wat levert het op?

Dit levert het aan voordelen op:
  • minder verzuim
  • verhoging productiviteit en kwaliteit
  • minder verloop; binding aan organisatie
  • behoud van kennis en ervaring
  • imago verbetering; aantrekkelijke werkgever

Meer weten?

Direct contact

  •   06 42 96 21 22
  •   Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  •   of maak gebruik van het contactformulier
Aan een telefonisch, oriënterend gesprek zijn geen kosten verbonden.

Contactformulier

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

© 2022 Dorien Dullaert | Mantelzorgmakelaar Arnhem
Privacy statement  |  Algemene voorwaarden  |  Klachtenprocedure

KvK: 72453230    AGB-code: 48485701

Netnog websites

Aangesloten bij: